Öğretmenlerimiz
Müziğe 9 yaşında başladı. Hobi amaçlı çok sayıda enstrüman çaldı. Bunlarda ustalık hedeflemese de her birinden çıkan sesleri ve nota sistemini tanımak kendisine avantaj sağladı. Kulaktan duyma ve notaya alma kendiliğinden gelişti. Absolut kulağa sahip olduğunu gitar öğretmeni keşfetti. En çok çaldığı enstrüman klarnetti, ancak daha sonra piyanoyla tanıştı ve en çok piyanoyu sevdi. Konservatuvara girmeye karar verdi.
12 yaşında klasik piyano eğitimine başladı. Üç ayda sonat çalmayı başardı.
İlköğrenimini 7. sınıfa kadar İncirli Ahmet Hamdi Tanpınar İlköğretim Okulu’nda sürdürdü. 7. sınıfta seviye sınavını başararak, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniv. Devlet Konservatuvarı tam zamanlı piyano ve klarnet bölümlerini kazandı. Tercihini, müzik eğitimine yönelmesine neden olan piyanodan yana kullandı. Yar. Doç. Perim Hamidoğlu’nun öğrencisi olarak konservatuvar eğitimine başladı.
Aynı konservatuvarda tam zamanlı piyano eğitimine devam ederken, yarı zamanlı olarak klarnet eğitimini de sürdürdü ve 2012 yılında klarnet eğitiminden mezun oldu.
2013 yılında solistlik sınavını birincilikle kazanarak Genç Orkestra eşliğinde Beşiktaş Fulya Sanat Merkezi ve Yunus Emre Kültür Merkezi’nde piyano konçertosu icra etti.
2014 yılında Pera Uluslararası Piyano Yarışması’nda “En İyi Türk Bestecisi Yorumcusu” ödülünü kazandı.
Prof. Tamara Poddubnaya, Doç.Dr. Ferid Adıgüzelzade, Philippe Raskin’in masterclass’larına katıldı.
Liseyi klasik müzik piyano eğitiminde tamamladı. Bu arada farklı formlarda beste çalışmaları yaptı. Piyano ile Türk Müzik kültürünü birleştirme alanında uygulamalara ilgi duydu.
Lisans döneminde, Türk makamlarını öğrenerek Türk Müziğini piyanoya uyarlamak konusunda çalışmalar yapmak ve bestecilik alanında kendini geliştirmek amacıyla İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı Kompozisyon Bölümü sınavına girdi ve bu bölümde okumaya hak kazandı.
Halen İ.T.Ü. Türk Musikisi Devlet Devlet Konservatuvarı’nda Kompozisyon bölümünde lisans öğrencisidir. Türk müziği yanında klasik batı müziğinde piyano eğitimine de devam etmektedir.
Müzik hayatı
Güneş Yakartepe; 9 yaşında hobi amaçlı başladığı müzik eğitiminde nefesli, tuşlu, telli, yaylı ve vurmalı gruplarından 95 enstrümanla her tür müzikte deneyim yaşadı.
Müzikle amatör olarak ilgilenip, mühendis olmayı hedefleyen Güneş Yakartepe, annesinin yılbaşı hediyesi olarak aldığı piyanoya tutkuyla bağlanması, müziğe ilgisinin yoğunlaşması ve başarısının artması sonrasında, öğretmenlerinin konservatuvar eğitimine yönlendirmesi sonucu, 7. sınıfta konservatuvara girmeye karar verdi.
Konservatuvar Öğretmenleri ile görüşmelerde; 15.000 kişide bir görülen “absolut kulak” olduğu, ancak konservatuvar başlangıç zamanını geçirdiği için “solfej” sınavında ve piyanoda neredeyse imkânsız bir başarıdan sözedildi. Çünkü; birçok öğrenci 5-7 yaşında piyano eğitimine başlarken; Güneş Yakartepe 12 yaşında piyanoya başlamıştı. Üstelik hobi amaçlı olduğu için aldığı hiçbir eğitim akademik seviyede olmamıştı.
Piyanist Güneş Yakartepe, Devlet Konservatuvarı Piyano Konseri
Ancak, yeteneğinden emin olan öğretmenlerinin ısrarı ile 7. sınıf mart ayında konservatuvar seviye sınavı hazırlığına başladı. 7. sınıf sonunda, konservatuvar solfej ve çalgı programlarını başararak Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi (MSGSÜ) Devlet Konservatuvarında hem piyano hem klarnet seviye sınavlarını kazandı.
Tam zamanlı eğitimde piyanoyu tercih eden Güneş Yakartepe, aynı konservatuvarda yarı zamanlı olarak klarnet eğitimini de sürdürdü ve altı yıllık eğitimi tamamlayarak sertifikasını aldı. “Mimar Sinan GSÜ Genç Orkestrası” nda “klarnet sanatçısı” olarak Şef Gürer Aykal ve Şef Erhan Torlular yönetiminde konser verdi.
Güneş Yakartepe; konservatuvarda aldığı klasik batı müziği yanında, Klasik Türk müziği, Türk Sanat Müziği, Türk Halk Müziği, Tasavvuf Müziği ile de ilgilenerek piyanoda farklı çalışmalar yaptı. Bunları çeşitli konserlerde icra etti.
Bu amaçla; MSGSÜ Devlet Konservatuvarı Lisans Geçiş sınavını başarmasına rağmen, Türk müziği makamlarını öğrenmek ve Türk müziğini batı müziği enstrümanı olan piyano ile Türk müziği tadında icra etmeyi amaçlayarak lisans eğitimini İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı Kompozisyon Bölümünde devam etme kararı aldı ve yetenek sınavını birincilikle kazandı.
Komalı piyano ile Türk Müziğindeki konser performansları büyük ilgi ile karşılandı. Türk müziğindeki komalı ses sistemini ve makamları daha iyi anlayabilmek için kanun öğrenmeye başladı. Komalı piyano ile Türk müziğini makamlarına uygun armonilerle seslendirme çalışmaları Türk müziği icracıları tarafından başarılı bulundu ve çeşitli Türk müziği sazları ile düetler gerçekleştirdi.
Türk ve Batı müziği sentezlemesiyle çok sesli enstrümantal besteleri ve Mevlana Celaleddini Rumi, Ahmet Haşim, Necip Fazıl Kısakürek, Ahmet Hamdi Tanpınar, Nazım Hikmet, Attilâ İlhan şiirlerinden oluşan tescilli piyano besteleri bulunmaktadır. Suriyeli mültecilerin dramından etkilenerek bestelediği, sözü ve müziği kendisine ait “Aylan’ın Çığlığı” bestesi ses getirdi.
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Oditoryumu, Bakırköy Yunus Emre Kültür Merkezi, Beşiktaş Fulya Sanat Merkezi, Kadıköy Caddebostan Kültür Merkezi, Kadıköy Yeldeğirmeni Kültür Merkezi, Turing ve çeşitli kültür merkezlerinde piyano konserleri gerçekleştirdi.
Halen beste çalışmaları yanında; Türk tarihindeki klasikleri, Farabi’den bu yana, Hafız Post, Itri, Dede Efendi,… Osmanlı Sultanlarının besteleri ve Osmanlıda Batı müziği üzerine piyano ile çalışmalar yapmaktadır.